Már 3832 lehetőségautó segíti a rászorulókat!

Még 138 nap az igénylés leadási határidő.

  • 01.jpg 01.jpg 01.jpg
  • 02.jpg 02.jpg 02.jpg
  • 03.jpg 03.jpg 03.jpg
  • 04.jpg 04.jpg 04.jpg
  • 05.jpg 05.jpg 05.jpg
  • 06.jpg 06.jpg 06.jpg
  • 08.jpg 08.jpg 08.jpg
  • 09.jpg 09.jpg 09.jpg
  • 10.jpg 10.jpg 10.jpg
  • 11.jpg 11.jpg 11.jpg
  • 12.jpg 12.jpg 12.jpg

SUZUKI VITARA

Képek

SUZUKI VITARA
tn_vitara.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery10.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery1.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery11.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery12.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery13.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery14.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery15.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery16.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery2.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery3.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery4.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery5.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery6.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery7.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery8.jpg
SUZUKI VITARA
pic-gallery9.jpg
Tovább a Suzuki oldalára

Tartalom

Erősebb. Feltűnőbb. Ez az új, frissített VITARA!

Barátkozzon meg egy többfunkciós játékossal,ami a legnagyobb kihívást jelentő terepviszonyokat és időjárási körül-ményeket is könnyedén kezeli. Erejét a nagy nyomatékú és hatékony BoosterJet motor adja. Egyedi AllGrip összkerék-meghajtású rendszerrelszerelve. Igazi Suzuki SUV gének táplálják: könnyed vidámsága kormány mögött maximális tapadással fokozva, minden időben.

Fedezze fel Ön is a megújult Suzuki Vitarát!

2018-ban a japán márka népszerű SUV-jének jellegzetes formája megmaradt, de részleteiben még karakteresebb lett. Az új Vitara feltűnő stílusával magára vonja a figyelmet, magabiztos vonalvezetése igazi kalandort rejt, ami mindig készen áll a felfedezésre.

Kifejező külső

LED fényszórók: A ragyogó LED fényszórókkal energiát takaríthatsz meg tompított fénynél. A kék színű projektor hideg hatást kelt.

LED nappali menetfény és ködlámpák: Az egyedi tervezésű DRL (nappali menetfény) vertikálisan elhelyezett LED-ekkel rendelkezik. A ködlámpák, melyek kulcsfontosságúak a kiváló közúti láthatóság szempontjából rossz időjárási körülmények között, szintén rendelkezésre állnak.

A Suzuki hagyományos SUV motívumai: A Suzuki designjának esszenciája, mint a feltűnő, 5 elemből álló hűtőrács, erőteljes első lökhárító, stílusos króm elemekkel díszítve, sikkes és modern külsőt kölcsönöznek a Vitarának.

Új kerékdesign: 17 colos polírozott könnyűfém keréktárcsa, 17 colos festett könnyűfém keréktárcsa, 16 colos acél keréktárcsa teljes dísztárcsákkal

Új színek:

  • Napszélsárga metál / Ragyogó fehér
  • Napszélsárga metál / Kozmikus fekete gyöngymetál
  • Márványkék metál / Kozmikus fekete gyöngymetál

Magabiztos belépő: A megújult Vitara megjelenése még határozottabb lett az új, függőleges osztású, krómozott hűtőmaszkkal és az elegáns krómbetétes lökhárítóval.

Jellegzetes profil: A terepjáró elődöket idéző, határozott vonalvezetés azonnal felismerhetővé teszi a Vitarát, ami stílusos kéttónusú fényezésével kitűnik a környezetéből.

Modern részletek: A markánsabb formájú új hátsó lámpa teljesen sötétpiros burája alatt modern LED-es fények világítanak, ami modernebb külsőt kölcsönöz a Vitarának.

Prémium érzetű utastér: A Vitarába beszállni olyan, mint belépni egy kiemelkedő minőségű anyagokkal teli kifinomult világba. Egy tér, ahol minden gombot, kapcsolót és számlapot a természetes helyén találsz. Élvezd a belső teret, amiből ki sem akarsz majd szállni.

Új puha borítású műszerfal: A puha belső borítás a műszerfal felső részén exkluzív érzést kölcsönöz az utastérnek.

7 colos érintőképernyő: A hangrendszer egy érintőpaneles kijelzővel rendelkezik, amely legalább olyan intuitív, mint egy okostelefon. Csatlakoztasd okostelefonodat Bluetooth®* vagy USB kábel segítségével, és használd készüléked alkalmazásait a kijelzőn, amely egyben rádióval, hátsó kameranézettel és navigációs funkcióval felszerelt.

Új 4,2 colos, multiinformációs, színes LCD kijelző: Egy fejlett, multiinformációs, 4,2 colos, színes LCD kijelző foglalja el a műszeregyég középső részét, és a vezető részére pontos és megbízható adatokkal szolgál a jármű viselkedésével és működésével kapcsolatban. A dinamikus kijelző vizuálisan szemléltet számos funkciót, mint például az AllGrip vezetési módokat, a nehézségi gyorsulást, motorteljesítményt és -nyomatékot, valamint a gáz- és fékpedálok használatát. A beállítások széles választékának köszönhetően az utad mindig élvezetes lesz.

Új geometriai mintás ülések: A stílusos tervezésű bőr első és hátsó ülések maximális megtámasztást és kényelmet biztosítanak mind a vezető, mind az utasok számára.

Új óra design: A műszerfalba épített óra modern és kifinomult érzést kölcsönöz a belső térnek.

Fejlett vezetést támogató rendszerek: A Vitarában megtaláható a Suzuki fejlett, szélvédőhöz erősített kétérzékelős (egylencsés kamera és lézerérzékelő) rendszere. A közepes és nagy hatótávolságon kitűnő teljesítményű, gyalogosok és sávjelzések észlelésére is alkalmas kamera, és a kis távolságon kiválóan működő, éjszakai érzékelésre is alkalmas lézerérzékelő kombinációja hozzájárul a nyugodt és biztonságos vezetéshez.

DSBS (kombinált érzékelős vészfékasszisztens): Menet közben a Vitara két érzékelővel (kamerával és lézerérzékelővel) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően a következő három lehetséges módon reagálhat.

Sávelhagyás figyelmeztetés: Miközben a jármű 60 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, a sávelhagyásra figyelmeztető funkció meghatározza a jármű útvonalát, majd fényjelzéssel (kijelző és ikon), valamint érzékelhető figyelmeztetéssel (a kormánykerék rezgetésével) figyelmezteti a vezetőt.

Sávtartó automatika: 60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.

Sávtartás figyelmeztetés: Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti belengésre.

Forgalmi jelzések felismerése: A rendszer az egylencsés kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszeregységen, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el. Több jelzés érzékelésekor maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség.

Holttérfigyelés: 15 km/h fölött a sávváltás biztonságát két, hátulra szerelt oldalsó érzékelő biztosítja, melyek érzékelik a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyelmeztető hangjelzés kíséri.

Adaptív tempomat (ACC): Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot. Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h fölött).

Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval: (kizárólag a hatsebességes automata váltó esetében) Az adaptív tempomaton felül a Stop & Go funkció segíti a vezetőt a gyorsításban és fékezésben, miközben biztonságos távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől. A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat képes az autót akár teljesen lefékezni az elöl haladó jármű mögött, és további támogatást nyújtani a vezető részére, például forgalmi dugók esetén.

Hátsó kamera: A kijelző mutatja a hátsó kamera által rögzített képet, ezzel javítva az autó hátsó részének láthatóságát tolatás közben.

Első és hátsó parkolási érzékelők: A lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az akadályokat, és a multiinformációs kijelzőn látható vizuális jelzéssel, valamint hallható hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt.

Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés: Tolatás közben maximum 8 km/h sebességig a jármű két, hátulra szerelt, oldalsó szenzort használva figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező járművekre, a parkolóhelyről történő tolatáskor. Jármű érzékelése esetén a vezető a multiinformációs kijelzőn vizuális jelzést láthat, és figyelmeztető hangjelzést hallhat. Ennek segítségével a vezető biztonságosabb módon manőverezhet ki olyan parkolóhelyekről, ahol a jármű egyik, vagy mindkét oldalán korlátozottak a látási viszonyok.

A Vitara története során többször változott a karosszéria mérete és a hajtáslánc. Most, több mint negyed századdal az első modell bemutatója után a Vitara-örökség egy vadonatúj sport-szabadidő autóban ölt testet. A minden ízében megújult Vitara a kor követelményeinek megfelelően kisebb elődjénél. Az új modell a Suzuki ALLGRIP négykerekes csúcstechnológiáját, továbbá a legkorszerűbb biztonsági és telekommunikációs megoldásokat is felvonultatja. Mindezeken felül személyre szabható dizájnjával az új Vitara leendő tulajdonosainak lehetőséget ad az önkifejezésre is.

Az új Vitara sorozatgyártása 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A későbbiekben a Suzuki a modellt globális kompakt sport-szabadidő autóként exportálja majd a világ számos pontjára.

Koncepció

1. Azonnal felismerhető Suzuki SUV-megjelenés

Vadonatúj külső dizájnjával az új modell egyszerre folytatja és emeli a legkorszerűbb szintre a Vitara és a Jimny szériák formatervi örökségét.

2. A csúcsteljesítmény két kulcseleme: ALLGRIP és kiváló alváztechnológia

Nagy átmérőjű kerekeinek és emelt hasmagasságának köszönhetően a Vitara kitűnő tereptulajdonságokkal büszkélkedhet. Az ALLGRIP rendszer négy üzemmódja emellett lehetővé teszi, hogy a vezető mindig az útviszonyoknak legmegfelelőbb beállításban, optimálisan használja ki a Vitara út- és tereptulajdonságait.

3. Személyre szabott dizájn – a tulajdonos egyéniségének kifejezése

A Vitara tulajdonosai egy sor külső és belső elem szabad kiválasztásával és kombinálásával alakíthatják ki a személyiségükkel leginkább harmonizáló megjelenést.

4. Korszerű navigációs és biztonsági felszerelések

Az okostelefonnal is összekapcsolható audiorendszer a legkorszerűbb navigációs megoldásokat is elérhetővé teszi (a magasabb felszereltségi szinteken). Emellett radaros féktámogató rendszer (RBS) gondoskodik a maximális biztonságról (bizonyos felszereltségi szinteken). A milliméteres hullámhosszon működő radarrendszer segít elkerülni a karambolokat, illetve enyhíteni az ütközés erejét.

5. Gazdaságos üzemanyag-felhasználás

Az új Vitara maximálisan eleget tesz korunk gazdaságos üzemanyag-felhasználással kapcsolatos követelményeinek. A súlycsökkentést szolgáló megoldásoknak, köztük a nagy szilárdságú acél fokozott használatának köszönhetően a karosszéria rendkívül könnyű és merev. A hajtásláncban alkalmazott technológiák, így az újonnan fejlesztett hatsebességes automata váltó is segít a fogyasztás mérséklésében. Az új Vitara kétkerék-meghajtással és ötsebességes kézi sebességváltóval mindössze 123 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Formaterv

  • A Suzuki sport-szabadidő autós (SUV) örökségének korszerű adaptálása
  • A markáns SUV-forma és a kifinomult színek találkozása
  • A tulajdonos egyéniségének megfelelően megválasztható színek és formai megoldások

Külső formaterv

Az új Vitara erőteljes dizájnja a Suzuki sport-szabadidő autók formatervezési örökségét folytatja. A kagylóhéj motorháztető (a Vitara sorozat megkülönböztető jegye) masszív, erőteljes megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének, a trapéz alakú első lökhárító határozott úttartást sugall. A kocsiszekrény oldalának emelkedő vonalvezetése és a motorháztető oldalsó szellőzőnyílásai az első generációs Vitarát idézik. Az egész karosszérián végigfutó vállvonalak a markáns SUV-karaktert erősítik. Mindezek mellett számos formai megoldásban érvényesül a Suzuki törekvése a legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok elérésére, olyanokban, mint a lökhárítónyílások optimalizált alakja, a jármű hátsó része felé szelíden lejtő tetővonal és a lapos alvázelemek. A külső visszapillantó tükrök alakját és az első lökhárító éleit is légáramlás-elemzés eredményei alapján tervezték meg. A kék burás, LED-es első fényszórókat szintén az energiatakarékosság jegyében alakították ki, de a megoldás emellett az autó vonzó megjelenéséhez is hozzájárul.

Belső formaterv

A merész vonalú műszerfalszegély és a sebességváltó kar körüli az U alakú motívum SUV-jellegű keménységet sugall. A kerek óra és szellőzőnyílások – mindkettő a Grand Vitarát idézi – fiatalos, sportos kinézetet kölcsönöznek az új Vitara belső terének.

Személyre szabás

A modell fejlesztésében kezdettől fogva kiemelt szempont volt a személye szabhatóság. A külső színek széles választéka és egy sor opcionális dizájnelem lehetővé teszi, hogy a tulajdonos autója megjelenésével is kifejezze személyiségét. A vásárlók tizenöt színváltozat közül választhatnak, amelyek közül három vadonatúj, néhány pedig két árnyalat kombinációja. Az új színek és árnyalatkombinációk megalkotásakor a Suzuki tervezői a „vadász életérzés” kifejezéssel ragadták meg az élményt, amit az új Vitara vezetése jelent.

Öt további külső és belső megoldás biztosítja, hogy az új Vitara még hívebben fejezze ki tulajdonosa egyéniségét. Ezek a következők:

  • Első hűtőrács (fehér vagy fekete)
  • Lökhárító-díszléc (fehér vagy fekete)
  • Műszerfaldíszítés (türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete)
  • Szellőzőnyílás-gyűrűk (türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete)
  • Központi óra (CARBON vagy KANJI)

Tulajdonosa emellett két vizuális kiegészítő csomaggal hangsúlyozhatja az új Vitara városi–országúti, illetve terepjárós kvalitásait:

  • A városi csomag krómelemekkel teszi még kifinomultabbá a jármű megjelenését. A csomag tartalma: ködlámpakeret (krómbevonatú), oldalszegélyek, hátsó tetőspoiler.
  • A terepcsomag az SUV masszív karakterét és erejét emeli ki. Elemei: első és hátsó védőlemez, ködlámpakeret, oldalszegélyek, csomagtér-peremvédő.

Teljesítmény

  • A Suzuki szakértelmét teljes egészében kifejező vezetési élmény
  • Kiemelkedő menetteljesítmény aszfalton és terepen egyaránt – a Vitara sorozat hagyományos jellemzője
  • Kiváló teljesítményt és rendkívül gazdaságos üzemanyag-felhasználást biztosító hajtáslánc
  • A kompakt SUV-kategória egyik legkisebb CO2-kibocsátása

Motor és sebességváltó

Új 1,0 BoosterJet motor  

Az 1,0 literes, közvetlen befecskendezésű BoosterJet turbómotor átlagosan egy 1,8 literes szívómotorral megegyező nyomatékkal rendelkezik-mindössze egy liternyi lökettérfogattal, miközben kiváló üzemanyag hatékonyságot biztosít. Közvetlen befecskendezésű rendszere az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és a motor hengereiben képződő hőmérséklet csökkentéséhez egyaránt hozzájárul. Mi több, a turbófeltöltő által, amely a sűrített levegőt a hengerekbe jutattja, a magas motornyomaték már az alacsony fordulatszám-tartománytól kezdve elérhetővé válik, alkalmassá téve a járművet számos vezetési közegre: a városi és sportos miliőtől kezdve a terepen történő autózásig.

Új 1,4 BoosterJet motor

Az új, 1,4 BoosterJet közvetlen befecskendezésű turbómotor nyomatékhoz alkalmazkodó vezetési stílusra ösztönzi a Vitara vezetőjét. Az intercoolerrel ellátott turbófeltöltő vezérlésének optimalizálásával már alacsony fordulatszámon, akár már 2500 RPM-nél elérhető a nagyobb nyomaték. Mi több, a Wastegate szelep vezérli a turbófeltöltő nyomását, amely a szelep nyitásával vagy zárásával drámai módon befolyásolja a motor nyomatékgörbéjét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. A közvetlen befecskendezésű rendszer tovább növeli az üzemanyag-hatékonyságot a befecskendezett üzemanyag-mennyiség, -időzítés és -nyomás vezérlésének optimalizálásával a közvetlen befecskendezés során. Emellett a hengerfejbe integrált leömlő és kipufogócsonk könnyű, kompakt motorkialakítást, valamint lendületesebb gyorsulást eredményez.

Ötsebességes kézi váltó
(1,0 BoosterJet motor esetében)

A sebességfokozatok kialakítása egyaránt szolgálja az üzemanyag-hatékonyságot és a vezetési teljesítményt. Mi több, különféle innovációk alkalmazása révén optimalizáltuk a váltást, és sima kapcsolási érzetet teremtettünk.

Hatsebességes kézi váltó
(1,4 BoosterJet motor esetében)

Az optimalizált sebességfokozatok növelik az üzemanyag-hatékonyságot és dinamikus teljesítményt, miközben egy ellensúly alkalmazásával jobb kapcsolási érzetet alkottunk meg.

Hatsebességes automata váltó
(1,0 és 1,4 BoosterJet motorok esetében)

A valamennyi áttétel esetében megnövelt fokozathosszúságokkal a hatsebességes automata váltó kiváló gyorsulást nyújt, akár álló helyzetből is, valamint fokozza az üzemanyag-hatékony- ságot nagy sebességű utazás közben. Az integrált hűtő növeli az automata sebességváltó folyadék hűtési teljesítményét, ezzel is hozzájárulva a fokozott üzemanyag-hatékonysághoz.

Kormányváltó
(hatsebességes automata váltó esetében)

A kormánykerék mögé szerelt kormányváltók használatával gyors és egyszerű a sebességváltás, mely a vezetést annyira élvezetessé és sportossá teszi, mint a manuális váltók esetében.

A négykerék-hajtást általában veszedelmesnek tekintik az üzemanyag-felhasználás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Csakhogy a Suzuki ALLGRIP technológiája az négykerék-hajtású sport-szabadidő kategóriájában bámulatosan csekély szén-dioxid-kibocsátást tesz lehetővé. Az ALLGRIP rendszerrel felszerelt Vitara esetében a Suzuki az ötsebességes, kézi sebességváltós változatnál 134 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, míg a hatsebességes, automata váltós verziónál 138 g/km-es emissziós szintet jelölt meg célértékként.

Az új Vitara dízelmotoros változata szintén rendkívül alacsony szén-dioxid-kibocsátási értékkel büszkélkedhet. A Suzuki célszáma itt kétkerék-meghajtás és hatsebességes kézi váltó esetében 106 g/km, míg négykerék-hajtásnál, ugyanilyen váltóval 111 g/km.

Megjegyzés: A jelzett értékeket még nem hitelesítették – jelenleg célszámokként értendők.

ALLGRIP rendszer négy üzemmóddal

A Suzuki kifejlesztette világszerte elismert négykerék-hajtási technológiájának új generációját, amely a legváltozatosabb körülmények között képes biztosítani a vezetés élményét és a vezető, valamint utasai nyugalmát. Mindezt úgy, hogy közben kiemelt szempontként érvényesül gazdaságosság, illetve a négykerék-hajtású járművek által a környezetre rótt terhek csökkentése. Ezt az új technológiát a Suzuki ALLGRIP-nek nevezte el.

Az ALLGRIP a Suzuki SX4 S-CROSS-ban mutatkozott be, s azóta komoly elismertségre tett szert. A vezető négy biztonságos, élvezetes vezetést lehetővé tevő üzemmód közül választhatja ki az adott útviszonyoknak legmegfelelőbbet. A rendszer – „feedforward” funkcióval bővítve – az új Vitarához is rendelhető.

Az új Vitara ALLGRIP rendszere feedback technológia segítségével juttat nagyobb nyomatékot a hátsó kerekekre, ha úgy érzékeli, hogy az első kerekek kipörögnek. Az új feedforward rendszer emellett az útfelszín állapotából, a gázpedál pozíciójából és a kormányszögből előre érzékeli az első kerekek kipörgésének veszélyét, s ilyenkor még a kipörgés előtt több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. A rendszer az alábbi négy üzemmódban működik:

Auto

Az AUTO üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált négykerék-hajtásra, ha kerékkipörgést észlel.

Sport

A SPORT üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja az négykerék-hajtás előnyeit. Az kis és közepes motorfordulat-tartományban a rendszer az optimális motorválasz és kanyarteljesítmény igényeihez hangolja a gyorsítást, illetve a nyomatékot.

Snow (hó)

A SNOW üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A rendszer alaphelyzetben négykerék-hajtással működik, s a meghajtást a kormányzásnak és a gázadásnak megfelelően optimalizálja, növelve a tapadást és a stabilitást a kis tapadású felületeken.

Lock (elakadás)

A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.

Felfüggesztés és fékek

A Suzuki arra törekszik, hogy összes modellje az adott kategória legjobb vezetési élményét nyújtsa. Ennek jegyében a Vitara rendkívül stabil, kiválóan irányítható, karosszériája könnyű.

Felfüggesztés

Az első kerekeknél MacPherson rugós tagos felfüggesztést alkalmaznak. Az alsó lengőkarok alakját, valamint a keretet is megváltoztatták, s a továbbfejlesztett rugóstagok fokozott merevséget, következésképpen jobb menetstabilitást biztosítanak. A hátsó kerekek torziós rudas felfüggesztést kaptak. A rúd alakja (zárt szakasz, amelyet egy U alakba hajlított cső alkot) olyan megoldás, amelyet a Suzuki először az SX4 S-CROSS-ban alkalmazott. Ez a kialakítás fokozott merevséget, így kiemelkedő utazási kényelmet biztosít.

Fékek

Az új Vitarát elöl léghűtéses tárcsafékek, hátul merev tárcsafékek fékezik. A féknyergek csökkentett súlya és légellenállása kiváló fékhatást és gazdaságos üzemanyag-felhasználást biztosít.

Biztonság

  • Kiemelkedő stabilitás, átfogó aktív és passzív biztonsági csomag
  • Radaros féktámogató rendszer (Radar Brake Support – RBS) segíti a biztonságos vezetést
  • Könnyű, ütközéselnyelő karosszéria; sebességhatároló; ESP®* (Electronic Stability Program), keréknyomás-ellenőrző rendszer
  • Adaptív sebességtartó a pihentetőbb vezetés érdekében

Megjegyzés: Az ESP* a jármű irányíthatóságának fenntartását szolgálja. A motornyomaték csökkenésének mértéke, a fékezett kerekek és a fékerő azonban az útviszonyok és vezetési feltételek függvényében változik. Az ESP® alapvetően a jármű stabilitásának fenntartását szolgálja. Ha a megcsúszás vagy farolás mértéke meghaladja a kerék és az út közötti tapadás határértékét, az ESP® aktiválódik ugyan, de nem feltétlenül hatékony.

 

*Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye.

Biztonsági felszerelés

Az új Vitara aktív biztonsági csomagjának része a radaros féktámogató rendszer (Radar Brake Support – RBS). Ha erős forgalom vagy egyéb ok miatt a jármű kis sebességgel halad, az RBS érzékeli az előtte haladó járművet, és ha ütközésveszélyt észlel, hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő felirattal figyelmezteti a vezetőt.

Ha az ütközésveszély tovább fokozódik, a rendszer aktiválja a fékrásegítőt, amely vészfékezés esetén növeli a fékerőt. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket. Az RBS így kis sebességnél segít megelőzni az ütközést, illetve ha az ütközés bekövetkezik, segít csökkenteni annak erejét.

A passzív biztonsági csomag része a hét légzsák, ami frontális és oldalirányú ütközéskor is védi a járműben utazókat, az előfeszített biztonsági övek és erőhatárolók, valamint a fékpedál hátramozgását korlátozó szerkezet. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.

Radaros féktámogató rendszer – RBS

Az milliméteres hullámhosszon működő RBS a jármű előtti utat figyeli. A radartechnológiának köszönhetően az RBS nagy sebességnél, sötétben, esőben és egyéb kedvezőtlen időjárási körülmények között is működik. A rendszer három funkció segítségével segít elkerülni az ütközést, illetve csökkenteni annak erejét:

(1) Figyelmeztetés

Kb. 5 km/óra feletti sebességgel történő haladás közben a rendszer érzékeli a jármű előtt haladó másik járművet, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen.

 

(2) Fékrásegítés

Ha az RBS az autó előtt haladó járművet érzékelve fokozott ütközésveszélyt észlel, vészfékezés esetén növeli a fékezőerőt, ezzel segít elkerülni az ütközést, illetve csökkenteni annak súlyosságát.

(3) Automatikus fékezés

Ha az autó előtt haladó járművet érzékelve az RBS úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket, hogy elkerülje az ütközést, illetve csökkentse annak súlyosságát.

Adaptív sebességtartó (ACC)

Az új Vitara adaptív sebességtartó (ACC) rendszere az RBS radarfunkcióval kombinálva könnyebbé, pihentetőbbé teszi a vezetést. A rendszer a radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó másik jármű távolságát, és automatikusan változtatja az új Vitara sebességét, hogy a vezető által a három lehetséges közül kiválasztott követési távolságot folyamatosan fenntartsa.

Könnyű, ütközéselnyelő TECT-karosszéria

A karosszéria a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) alkalmazásával készült. A technológia a járműben utazókat az ütközés erejének elnyelésével védi, és a jármű súlya is csökken. Az ultraszilárd acél kiterjedt használatának is köszönhető az új Vitara kiemelkedő ütközésvédelme és rendkívül gazdaságos üzemanyag-felhasználása.

Kényelem

  • A karosszéria optimális arányai a sport-szabadidős képességeket szolgálják nehéz útviszonyok között is
  • A panoráma-napfénytető nyílása ebben a gépjárműosztályában az egyik legnagyobb
  • Audiorendszer újonnan fejlesztett érintőképernyővel és okostelefon-csatlakozási lehetőséggel
  • A nagy első és hátsó terepszög biztosítja, hogy az autó a mélyen kivályúsodott, illetve havas útfelületekkel is sikeresen megbirkózzon

Karosszériaméretek

A 215/55R17 kerekekkel felszerelt új Vitara kocsiszekrényének hasmagassága 185 milliméter. Emellett 18,2°-os első és 28,2°-os hátsó terepszög biztosítja, hogy a vezető mélyen kivályúsodott és havas útfelületeken is biztonsággal kormányozhassa járművét.

A csomagtér befogadóképessége 375 liter (VDA német standard szerint) a hátsó ülések támláinak lehajtása nélkül. A hátsó ülések helyzete és a rakodófelület a különböző használati céloknak megfelelően állítható.

Panoráma-napfénytető

A Suzuki az SX4 S-CROSS-ban a világon elsőként* alkalmazott két külön csúsztatható elemből álló üvegtetőt. Az új Vitara most ugyanezt a tetszéssel fogadott megoldást vonultatja fel. A napfénytető az első és a hátsó ülések fölé is kiterjed, ami még kényelmesebbé és pihentetőbbé teszi az utasteret a bent ülők számára. A napfénytető zárt állapotában a két üvegpanel együttes hossza 1000 mm. Nyitott állapotban az 560 mm-es nyílás (ami az új Vitara osztályában az egyik legnagyobb) az autóban ülők számára a nyitott tetővel való utazás frissítő élményét adja.

* A Suzuki saját kutatása alapján – 2014. szeptember

Érintőképernyős audiorendszer okostelefon-csatlakozási lehetőséggel

Az audiorendszer hétcolos érintőképernyője lehetővé teszi az intuitív használatot – akár kesztyűben is. A háromdimenziós navigációs térképen remekül látszanak a tájékozódási pontok. A járműben utazók okostelefonjukat is csatlakoztathatják a rendszerre.

- További szöveg mutatása - - Szöveg elrejtése -

Táblázat

GL felszereltség:

 

FUTÓMŰ: 215/60R16 acél keréktárcsa (festett), defektjavító készlet KÜLSÖ fekete hűtőrács LÁTHATÓSÁG: halogén multireflektor, fényszórómagasság-állítás(manuális), ködlámpák hátul, kombinált hátsó LED lámpák, külső tükrök (fekete / elektromosan állítható), KORMÁNY/MŰSZERFAL: kormánykerék (3 küllős, műanyag, dönthető/teleszkópikus állítás, multi: audiórendszer kapcsolói, telefonkihangosító), műszerfalba épített információs egység (digitális óra, külső hőmérséklet, fogyasztás, átlagsebesség, sebességfokozat), abroncsnyomás figyelmeztető KÉNYELEM: elektromos ablakemelők elöl, távirányítású központi zár, manuális klímaberendezés, hangfalak elöl-hátul, ülésfűtés (első üléseken) BELSŐ: utastér világítás(térképolvasó lámpa), középső kartámasz elöl, váltógomb (fekete ezüstberakás), USB-port, 12V utastéri csatlakozó, szövet ajtóberakás (fekete) ÜLÉSEK: első ülések (magasságában állítható / dönthető / csúsztatható), hátsó ülések (60:40 arányban osztva dönthető / 3x fejtámla), szövet üléskárpit CSOMAGTÉR: csomagtér elválasztó, 12V csomagtéri csatlakozó, csomagtérvilágítás BIZTONSÁG: ABS (blokkolásgátló rendszer) EBD (fékerő elosztó rendszer), ESP (menetstabilizátor), hegymeneti elindulássegítő, fékasszisztens, TPMS (abroncsnyomás figyelő), 7 SRS légzsák (első dupla, oldal, függöny, térd vezetőoldalon), ISOFIX (2x), gyerekzár hátsó ajtókon, indításgátló, riasztó, DRL halogén nappali menetfény, Automata Start/Stop rendszer. Opcionálisan választható: AIIGrip4x4 kapcsolható összkerékhajtás, Automata váltó (6AT), Sunroof, Panoráma napfénytető

GL+ felszereltség:

 

FUTÓMŰ: 215/55R17 könnyűfém keréktárcsa (festett) GL felszereltségen felül tartalmazza: KÜLSŐ: ezüst tetősín, krómozott hűtőrács LÁTHATÓSÁG: ködlámpák elöl/hátul, sötétített üvegezés (hátsó ablakok), külső tükrök (színrefújt / fűthető), KORMÁNY/MŰSZERFAL: kormánykerék (bőrborítású, multi: tempomat), műszerfalba épített információs egység (4.2 inch színes LCD) KÉNYELEM: elektromos ablakemelők elöl-hátul, automata klímaberendezés, smartphone kapcs.érintőképernyő + tolatókamera, tempomat, sebesség-limitáló BELSŐ: szövet ajtóberakás (grafit) ÜLÉSEK: szövet üléskárpit fehér varrással CSOMAGTÉR: csomagtér elválasztó, 12V csomagtéri csatlakozó, csomagtérvilágítás BIZTONSÁG: DRL LED nappali menetfény. Opcionálisan választható: AIIGrip4x4 kapcsolható összkerékhajtás, Automata váltó (6AT), Sunroof, Panoráma napfénytető

GLX felszereltség:

 

FUTÓMŰ: 215/55R 17 könnyűfém keréktárcsa (polírozott) GL+ felszereltségen felül tartalmazza: LÁTHATÓSÁG: LED projektor(helyzetjelző), fényszórómagasság-állítás (automata), automata világításvezérlés, automata ablaktörlő, külső tükrök (elektromosan behajtható / beépített irányjelző), KORMÁNY/MŰSZERFAL: középső óra, műszerfal díszítés (geometrikus minta), KÉNYELEM: keyless push-start system, első magashangsugárzók, smartphone kapcs. érintőképernyő +tolatókamera+ Bluetooth +navigáció, adaptív-tempomat (ACC)*, BELSÖ bőr ajtóberakás (grafit), ajtó kartámasz (szintetikus bőr berakás), bőr/szintetikus bőr üléskárpit, BIZTONSÁG: parkolóradar elöl-hátul, DSBS* (kombinált érzékelős vészfékasszisztens), BSM (holttérfigyelő), RCTA* (elhaladó jármű figyelmeztető), lejtmenetvezérlő. Opcionálisan választható: AIIGrip4x4 kapcsolható összkerékhajtás, Automata váltó (6AT), Sunroof, Panoráma napfénytető. *GL+ ALLGRIP 4x4 felszereltség részei

MODELL ELNEVEZÉS FÉNYEZÉS Magyar Suzuki Zrt.
LISTAÁR
LEHETŐSÉGAUTÓ ÁR LEHETŐSÉGAUTÓ ÁR
(állami támogatással)
Vitara 1.0 GL 2WD nem metál 4 880 000 Ft 4 038 000 Ft 3 038 000 Ft
Vitara 1.0 GL 2WD metál 5 010 000 Ft 4 168 000 Ft 3 168 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD nem metál 5 200 000 Ft 4 358 000 Ft 3 358 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD metál 5 330 000 Ft 4 488 000 Ft 3 488 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD kétszínű metál 5 380 000 Ft 4 538 000 Ft 3 538 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD 6AT nem metál 5 600 000 Ft 4 758 000 Ft 3 758 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD 6AT metál 5 730 000 Ft 4 888 000 Ft 3 888 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 2WD 6AT kétszínű metál 5 780 000 Ft 4 938 000 Ft 3 938 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 2WD nem metál 5 500 000 Ft 4 658 000 Ft 3 658 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 2WD metál 5 630 000 Ft 4 788 000 Ft 3 788 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 2WD kétszínű metál 5 680 000 Ft 4 838 000 Ft 3 838 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 6AT nem metál 5 900 000 Ft 5 058 000 Ft 4 058 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 6AT metál 6 030 000 Ft 5 188 000 Ft 4 188 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 6AT kétszínű metál 6 080 000 Ft 5 238 000 Ft 4 238 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 4WD nem metál 5 850 000 Ft 5 008 000 Ft 4 008 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 4WD metál 5 980 000 Ft 5 138 000 Ft 4 138 000 Ft
Vitara 1.0 GL+ 4WD kétszínű metál 6 030 000 Ft 5 188 000 Ft 4 188 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD nem metál 6 150 000 Ft 5 308 000 Ft 4 308 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD metál 6 280 000 Ft 5 438 000 Ft 4 438 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD kétszínű metál 6 330 000 Ft 5 488 000 Ft 4 488 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD nem metál 6 200 000 Ft 5 208 000 Ft 4 208 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD metál 6 330 000 Ft 5 338 000 Ft 4 338 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD kétszínű metál 6 380 000 Ft 5 388 000 Ft 4 388 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD nem metál 6 800 000 Ft 5 808 000 Ft 4 808 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD metál 6 930 000 Ft 5 938 000 Ft 4 938 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD kétszínű metál 6 980 000 Ft 5 988 000 Ft 4 988 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD panorama nem metál 7 050 000 Ft 6 058 000 Ft 5 058 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD panorama metál 7 180 000 Ft 6 188 000 Ft 5 188 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD panorama kétszínű metál 7 230 000 Ft 6 238 000 Ft 5 238 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD 6AT nem metál 6 550 000 Ft 5 708 000 Ft 4 708 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD 6AT metál 6 680 000 Ft 5 838 000 Ft 4 838 000 Ft
Vitara 1.4 GL+ 4WD 6AT kétszínű metál 6 730 000 Ft 5 888 000 Ft 4 888 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD 6AT Panorama nem metál 6 850 000 Ft 5 858 000 Ft 4 858 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD 6AT Panorama metál 6 980 000 Ft 5 988 000 Ft 4 988 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 2WD 6AT Panorama kétszínű metál 7 030 000 Ft 6 038 000 Ft 5 038 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD 6AT panorama nem metál 7 450 000 Ft 6 298 000 Ft 5 298 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD 6AT panorama metál 7 580 000 Ft 6 428 000 Ft 5 428 000 Ft
Vitara 1.4 GLX 4WD 6AT panorama kétszínű metál 7 630 000 Ft 6 478 000 Ft 5 478 000 Ft